Pure Minerals
Pure Skin

Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ва

09.04.2021 11:46:15

Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ва

Храненето и ежедневната ни диета са изключително важен аспект в подкрепа на имуннато ни система.  Всекидневното ни меню трябва да е богато на всички витамини и минерали, необходими на организма за правилното му функциониране. Затова разнообразието и внимателният подбор на ястията са толкова важни. Магнезият, калцият и калият са основни компоненти на много биохимични реакции, протичащи в телата ни, а също така са необходими за работата на много системи - кръвна, мускулна и нервна.

Какви хранителни вещества трябва да бъдат включени в нашата диета, за да подкрепят естествения имунитет на организма?

Нашата диета трябва да включва достатъчно количество антиоксиданти (витамин С и Е, каротеноиди), биофлавоноиди, витамин D, селен, цинк, желязо и омега-3 мастни киселини.

Какво представляват антиоксидантите?

Това е група от химични съединения, които забавят процеса на окисляване. Те противодействат и неутрализират свободните радикали, като по този начин укрепват здравето ни и забавят процесите на стареене. Антиоксидантите могат да елиминират до 99% от свободните радикали в организма ни и ни осигуряват имунитет срещу сериозни заболявания.

Натуралните антиоксиданти се откриват предимно в плодовете и зеленчуците, водните растения и някои морски деликатеси. Има хиляди антиоксидантни съединения, но най-популярните са витамин А, витамин С, витамин Е, бета-каротин, ликопен, лутеин и селен. Антиоксидантите също така могат да бъдат произвеждани и да се консумират под формата на хранителни добавки.

Какво представляват биофлавоноидите?

Биофлавоноидите са група химични съединения, открити в плодовете и зеленчуците, намиращи се главно в повърхностните растителни тъкани, т.е. кожи. Биофлавоноидите са тези, които придават характерния цвят на плодовете и зеленчуците. Те имат силно антиоксидантно действие и по този начин влияят благоприятно върху здравето ни. Въз основа на химичната си природа биофлавоноиди се разделят на няколко основни вида:

  • Антоцианини – те се съдържат в червените, сините, пурпурните плодове и зеленчуци;
  • Катехини – активните субстанции на зеления чай;
  • Флавоноиди – съдържат се във всички червени плодове. Колкото по-интензивен е цвета, толкова по-високо е тяхното съдържание (касис, червено грозде).

Биофлавоноидите не само се усвояват лесно от организма, но и се изхвърлят лесно, поради водноразтворимата си структура, което прави приема им напълно безвреден. Консумирайте ги с удоволствие и се радвайте на отлично здраве!

Какви са функциите и източниците на витамин D?

Витамин D е от съществено значение за правилното функциониране на нашата имунна система. Той принадлежи към мастноразтворимите витамини и се синтезира вътре в организма, когато ултравиолетовите лъчи от слънчевата светлина достигат до кожата и предизвикат неговия синтез. Витамин D играе важна роля за състоянието на мускулите и костите, предотвратява нарушения на имунната система, стимулира производството на инсулин, важен е за превенция при редица неврологични разстройства (болест на Алцхаймер, Паркинсон или аутизъм) и туморни заболявания (на дебелото черво, простатата, панкреаса  и др.)

Слънцето е основният източник на витамин D. Количеството витамин D, получено от слънцето е строго индивидуално и зависи от различни фактори:

  • Географско местоположение – мястото, където живеете, определя колко витамин D можете да получите. Колкото по-далеч на север сте от екватора, толкова по-ниска е интензивността на слънчевата радиация и кожата ви произвежда по-малко витамин D;
  • Годишен сезон и време през деня – кожата ви може да произвежда повече витамин D през лятото и по-малко през зимата;
  • Слънцезащитни кремове, престой на сянка или на закрито, стъклени прозорци, дрехи – всички тези фактори намаляват количеството на UV лъчението, което навлиза през кожата и следователно намалява нормалното производство на витамин D. Слънцезащитните кремове със защитен фактор 8 или повече намаляват способността на кожата да произвежда витамин D с повече от 95%. Облаците, сенките и силното замърсяване намаляват UV лъчението с цели 50%.;
  • Възраст – в сравнение с младите хора, кожата на възрастните съдържа много по-малко 7-дехидрохостерол. Поради тази причина кожата на възрастните хора обикновено съдържа приблизително 25% витамин D3;
  • Цвят на кожата – цветът на кожата се дължи на пигмента в кожата, наречен меланин. Колкото повече меланин имате, толкова по-тъмен е цветът на кожата ви. Меланинът служи като естествен предпазител и блокира слънчевите лъчи да достигнат до по-дълбоките слоеве на кожата. Ето защо по-тъмната кожа е по-малко ефективна в синтеза на витамин D от слънцето в сравнение със светлата кожа.

Всичко това показва, че не винаги слънцето е достатъчен източник за набавяне на витамин D в организма ни. Затова особено през есенно-зимнния период е необходимо витамин D да бъде набавен допълнително като се включи в ежедневната ни диета чрез храната ни. Храните, които естествено съдържат витамин D, включват мазни риби (сьомга, херинга, сардина, скумрия), млечни продукти, масло, сиране и яйчни жълтъци.

Последните научни изследвания доказват, че витамин D е хоромон, чиято основна фунция е да регулира усвояването на калция и фосфора в червата,  регулира имунната, сърдечно-съдовата и опорно-двигателната система и метаболизма на инсулина. Това показва, че  витамин D е жизнено важен за функционирането на всички системи в човешкото тяло. Ето защо се пропоръчва тест за определяне на нивото му в организма и след това да се приеме съответната доза  витамин D чрез органична добавка, например предлаганата от Biopharmacy

Biofarmacia Мултиминерали + Витамин D3 - 28 сашета

Какви са функциите и източниците на селен?

Селенът е микроелемент, който е особено важен за правилното протичане на биохимичните процеси. Селенът действа като антиоксидант, има противовъзпалителни, антивирусни и антибактериални свойства. Той участва в редица ензимни процеси и играе важна роля за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Селенът подпомага имунната система в борбата с вирусите и патогените, тъй като в комбинация с него белите кръвни телца и антителата се активират и осигуряват по-ефикасна имунна защита. Чрез своите пречистващи свойства, селенът помага на организма да се освободи от токсичното влияние на много тежки метали като живака, например.

Естествени източниците на селен в храната са:  ядки и семена (бразилски ядки, слънчогледови семки, сусам), елда, кафяв ориз, морски дарове (миди, калмари), телешко месо, мляко, масло, свинска мас, яйца, карантия (черен дроб, бъбреци), манатарки, чесън, лук и други.   

Много често, в забързаното ни ежедневие е възможно да пропускаме да си набавим необходимото количество селен. Затова се предлагат специални добавки, съдържащи така необходимия минерал. Препоръчва се селенът да се консумира заедно с витамин Е, тъй като той подобрява усвояването му.

Други стимулиращи имунната система хранителни вещества са цинк, витамини С и Е, каротеноиди, магнезий, калий, желязо и омега-3 мастни киселини,  които се предлагат като добавки  и може да ги видите на сайта biopharmacy.bg.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Имунитет и Здравословно Хранене

Здравословно Хранене

Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ва

ИМУНИТЕТ: ЗДРАВОСЛОВНО ХРАНЕНЕ (2) | Biopharmacy.bg

2.Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ваХраненето и ежедневната ни диета са изключително важен аспект в подкрепа на имуннато ни система.  2.Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ваХраненето и ежедневната ни диета са изключително важен аспект в подкрепа на имуннато ни система.  2021-04-14T13:33:23+03:00 Витамини и минерали в подкрепа на имунитета. Част I-ва

<p><span style="color: #000000;">Храненето и ежедневната ни диета са изключително важен аспект в подкрепа на имуннато ни система.&nbsp; Всекидневното ни меню трябва да е богато на всички <strong>витамини</strong> и минерали, необходими на организма за правилното му функциониране. Затова разнообразието и внимателният подбор на ястията са толкова важни. <strong>Магнезият</strong>, калцият и <strong>калият</strong> са основни компоненти на много биохимични реакции, протичащи в телата ни, а също така са необходими за работата на много системи - кръвна, мускулна и нервна.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong><em>Какви хранителни вещества трябва да бъдат включени в нашата диета, за да подкрепят естествения имунитет на организма?</em></strong></span></p> <p><span style="color: #000000;">Нашата диета трябва да включва достатъчно количество антиоксиданти (витамин С и Е, каротеноиди), биофлавоноиди, <strong>витамин D</strong>, селен, цинк, желязо и омега-3 мастни киселини.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong><em>Какво представляват антиоксидантите?</em></strong></span></p> <p><span style="color: #000000;">Това е група от химични съединения, които забавят процеса на окисляване. Те противодействат и неутрализират свободните радикали, като по този начин укрепват здравето ни и забавят процесите на стареене. Антиоксидантите могат да елиминират до 99% от свободните радикали в организма ни и ни осигуряват имунитет срещу сериозни заболявания.</span></p> <p><span style="color: #000000;">Натуралните антиоксиданти се откриват предимно в плодовете и зеленчуците, водните растения и някои морски деликатеси. Има хиляди антиоксидантни съединения, но най-популярните са витамин А, витамин С, витамин Е, бета-каротин, ликопен, лутеин и селен. Антиоксидантите също така могат да бъдат произвеждани и да се консумират под формата на хранителни добавки.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong><em>Какво представляват биофлавоноидите?</em></strong></span></p> <p><span style="color: #000000;">Биофлавоноидите са група химични съединения, открити в плодовете и зеленчуците, намиращи се главно в повърхностните растителни тъкани, т.е. кожи. Биофлавоноидите са тези, които придават характерния цвят на плодовете и зеленчуците. Те имат силно антиоксидантно действие и по този начин влияят благоприятно върху здравето ни. Въз основа на химичната си природа биофлавоноиди се разделят на няколко основни вида:</span></p> <ul> <li><span style="color: #000000;">Антоцианини &ndash; те се съдържат в червените, сините, пурпурните плодове и зеленчуци;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Катехини &ndash; активните субстанции на зеления чай;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Флавоноиди &ndash; съдържат се във всички червени плодове. Колкото по-интензивен е цвета, толкова по-високо е тяхното съдържание (касис, червено грозде).</span></li> </ul> <p><span style="color: #000000;">Биофлавоноидите не само се усвояват лесно от организма, но и се изхвърлят лесно, поради водноразтворимата си структура, което прави приема им напълно безвреден. Консумирайте ги с удоволствие и се радвайте на отлично здраве!</span></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong><em>Какви са функциите и източниците на витамин D?</em></strong></span></p> <p><span style="color: #000000;">Витамин D е от съществено значение за правилното функциониране на нашата имунна система. Той принадлежи към мастноразтворимите витамини и се синтезира вътре в организма, когато ултравиолетовите лъчи от слънчевата светлина достигат до кожата и предизвикат неговия синтез. Витамин D играе важна роля за състоянието на мускулите и костите, предотвратява нарушения на имунната система, стимулира производството на инсулин, важен е за превенция при редица неврологични разстройства (болест на Алцхаймер, Паркинсон или аутизъм) и туморни заболявания (на дебелото черво, простатата, панкреаса&nbsp; и др.)</span></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong>Слънцето е основният източник на витамин D. Количеството витамин D, получено от слънцето е строго индивидуално и зависи от различни фактори:</strong></span></p> <ul> <li><span style="color: #000000;">Географско местоположение &ndash; мястото, където живеете, определя колко витамин D можете да получите. Колкото по-далеч на север сте от екватора, толкова по-ниска е интензивността на слънчевата радиация и кожата ви произвежда по-малко витамин D;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Годишен сезон и време през деня &ndash; кожата ви може да произвежда повече витамин D през лятото и по-малко през зимата;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Слънцезащитни кремове, престой на сянка или на закрито, стъклени прозорци, дрехи &ndash; всички тези фактори намаляват количеството на UV лъчението, което навлиза през кожата и следователно намалява нормалното производство на витамин D. Слънцезащитните кремове със защитен фактор 8 или повече намаляват способността на кожата да произвежда витамин D с повече от 95%. Облаците, сенките и силното замърсяване намаляват UV лъчението с цели 50%.;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Възраст &ndash; в сравнение с младите хора, кожата на възрастните съдържа много по-малко 7-дехидрохостерол. Поради тази причина кожата на възрастните хора обикновено съдържа приблизително 25% витамин D3;</span></li> <li><span style="color: #000000;">Цвят на кожата &ndash; цветът на кожата се дължи на пигмента в кожата, наречен меланин. Колкото повече меланин имате, толкова по-тъмен е цветът на кожата ви. Меланинът служи като естествен предпазител и блокира слънчевите лъчи да достигнат до по-дълбоките слоеве на кожата. Ето защо по-тъмната кожа е по-малко ефективна в синтеза на витамин D от слънцето в сравнение със светлата кожа.</span></li> </ul> <p><span style="color: #000000;">Всичко това показва, че не винаги слънцето е достатъчен източник за набавяне на витамин D в организма ни. Затова особено през есенно-зимнния период е необходимо витамин D да бъде набавен допълнително като се включи в ежедневната ни диета чрез храната ни. Храните, които естествено съдържат витамин D, включват мазни риби (сьомга, херинга, сардина, скумрия), млечни продукти, масло, сиране и яйчни жълтъци.</span></p> <p><span style="color: #000000;">Последните научни изследвания доказват, че витамин D е хоромон, чиято основна фунция е да регулира усвояването на калция и фосфора в червата,&nbsp; регулира имунната, сърдечно-съдовата и опорно-двигателната система и метаболизма на инсулина. Това показва, че&nbsp; витамин D е жизнено важен за функционирането на всички системи в човешкото тяло. Ето защо се пропоръчва тест за определяне на нивото му в организма и след това да се приеме съответната доза&nbsp; витамин D чрез органична добавка, например предлаганата от Biopharmacy</span></p> <p><span style="color: #000000;"><strong>Biofarmacia Мултиминерали + Витамин D3 - 28 сашета</strong></span></p> <p><a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-multiminerali-vitamin-d3-28-sasheta"><span style="color: #000000;"><strong><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/22489/files/image/multiminerals-main.jpg" width="356" height="356" /></strong></span></a></p> <p><span style="font-size: 12pt; color: #000000;"><strong><em>Какви са функциите и източниците на селен?</em></strong></span></p> <p><span style="color: #000000;">Селенът е микроелемент, който е особено важен за правилното протичане на биохимичните процеси. Селенът действа като антиоксидант, има противовъзпалителни, антивирусни и антибактериални свойства. Той участва в редица ензимни процеси и играе важна роля за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Селенът подпомага имунната система в борбата с вирусите и патогените, тъй като в комбинация с него белите кръвни телца и антителата се активират и осигуряват по-ефикасна имунна защита. Чрез своите пречистващи свойства, селенът помага на организма да се освободи от токсичното влияние на много тежки метали като живака, например.</span></p> <p><span style="color: #000000;">Естествени източниците на селен в храната са: &nbsp;ядки и семена (бразилски ядки, слънчогледови семки, сусам), елда, кафяв ориз, морски дарове (миди, калмари), телешко месо, мляко, масло, свинска мас, яйца, карантия (черен дроб, бъбреци), манатарки, чесън, лук и други.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</span></p> <p><span style="color: #000000;">Много често, в забързаното ни ежедневие е възможно да пропускаме да си набавим необходимото количество селен. Затова се предлагат специални добавки, съдържащи така необходимия минерал. Препоръчва се селенът да се консумира заедно с витамин Е, тъй като той подобрява усвояването му.</span></p> <p><span style="color: #000000;">Други стимулиращи имунната система хранителни вещества са цинк, витамини С и Е, каротеноиди, магнезий, калий, желязо и омега-3 мастни киселини,&nbsp; които се предлагат като добавки&nbsp; и може да ги видите на сайта <strong>biopharmacy.bg</strong>.</span></p>

Сравнение на продукти