Pure Minerals
Pure Skin

Как да останете активни, без да излизате от дома? (част 1)

14.04.2021 11:55:52

Как да останете активни, без да излизате от дома? (част 1)

След затягане на правилата за карантина, налагане на ограничения за движение, забраната на фитнес клубове, а преди това и забраната от посещения в паркове, много хора се чудят как да поддържат физическа форма и в същото време да следват препоръките. На много хора им се наложи да останат вкъщи като форма на доброволна карантина.

Бягане, колоездене, фитнес, спортни клубове - много популярни начини за прекарване на свободното време и в същото време дейности, които въвеждат движение и са част от здравословния начин на живот, са ограничени, а някои от тях са забранени. За съжаление голяма група хора започнаха да водят домашен начин на живот основно върху дивана, с надеждата, че карантината скоро ще приключи. От друга страна, експерти от СЗО алармират, че начинът на живот без физическа активност води до развитието на много опасни за цивилизацията заболявания.

По-долу са дадени примери за това как ефективно да се прави домашно обучение. Ако обаче сте човек, който има проблеми със ставите или други заболявания, които засягат физическата активност, по-добре е да се консултирате с вашия физиотерапевт, преди да започнете упражнения, проверете дали видът дейност е подходящ за вас.

 Какви дейности можете да правите у дома?

Разхождайте се - можете да се разхождате из апартамента, преминавайки от една стая в друга. Можете също така да се разхождате, докато вършите домакинските си задължения. С помощта на крачкомера можете да наблюдавате колко крачки сте изминали. Препоръчително е да вървите 8 000 стъпки на ден, но е по-добре да се стремите към 10 000 стъпки. Можете също така да ходите на място с помощта на устройства като степер, люлеещ се степер или стъпало / дъска за баланс/. Степерите са компактни и са подходящи дори за малки апартаменти. Те ангажират предимно долната част на тялото, някои са оборудвани с допълнителни шнурове за активиране на горната част на тялото. Ако живеете в двуетажна къща, можете да използвате и стълби за разходка.

Бягане или ходене на място - това е кардио упражнение и доста добро загряване. Това упражнение може също да бъде модифицирано, например чрез добавяне на редуващи се изнасяния на ръцете напред, т.е. бокс бягане. Пет минути бягане на място изгарят около 45 калории, но не се препоръчва да бягате по този начин по-дълго от 15 минути - това натоварва прекалено много гръбначния стълб и ставите поради неестественото положение, което тялото заема по време на това упражнение. Други примери за аеробни упражнения, изпълнявани на място, включват скокове, както и клякане и скачане. За съжаление този вид упражнения генерират шум, който може да създаде неприятности за съседите, ако живеете в многофамилна сграда. „Тихите“ аеробни упражнения включват: клякания, обиколки, извивания на торса, странични и кръгови движения и т.н.

Кростренажор - ангажирани са горната и долната част на тялото: ръце, гръб, бедра, седалище. Този уред обединява в едно движение въртенето на педалите на  велоергометъра, изкачването на стъпалата на степера и движението на тялото напред и назад на  гребния тренажор Има различни начини за използване, например чрез въртене на  педалите, без да държите дръжките се ангажират коремните мускули, които работят, за да поддържат баланса на цялото тяло. Пример за честотата на използване на този тип уреди е: две или три тренировки седмично за около 30 - 40 минути за подобряване на тонуса и изгаряне на калории.

Велоергометър - това също е добър избор, ако искате да подобрите състоянието си и да изгорите калории. Седящата поза ще натовари по-малко тазобедрените, коленните и глезенните стави, поради което е подходяща за хора с наднормено тегло. Освен че се тренира сърцето, чрез велоергометъра се повишава общата издръжливост на тялото, което има отношение към предотвратяването на заболявания като хипертония, атеросклероза, затлъстяване, а също така се подпомага укрепването на мускулите, костите и ставите и се противодейства на хроничния стрес.

По време на интензивни тренировки се потим, губим вода и минерали. Допълването на течността в тялото е много важен елемент за регенерацията на тялото. Препаратите SPORT & JOINTS и SPORT & CARDIO са създадени за хора, които водят активен начин на живот и тренират. Специално подбрана смес от активни съставки - електролити, минерални соли и глюкоза предотвратява дехидратацията след тренировка, подпомага регенерацията, оптималния синтез на протеини, влияе върху функционирането на нервната система и мускулите.

 

Каним ви да прочетете втората част на статията Как да останем активни, без да излизаме от вкъщи от поредицата за Имунитета.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Имунитет и Здравословно Хранене

Здравословно Хранене

Как да останете активни, без да излизате от дома? (част 1)

Как да останете активни, без да излизате от дома? (част 1) | Biopharmacy.bg

След затягане на правилата за карантина, налагане на ограничения за движение, забраната на фитнес клубове, а преди това и забраната от посещения в паркове, След затягане на правилата за карантина, налагане на ограничения за движение, забраната на фитнес клубове, а преди това и забраната от посещения в паркове, 2021-04-14T13:28:45+03:00 Как да останете активни, без да излизате от дома? (част 1)

<p>След затягане на правилата за карантина, налагане на ограничения за движение, забраната на фитнес клубове, а преди това и забраната от посещения в паркове, много хора се чудят как да поддържат физическа форма и в същото време да следват препоръките. На много хора им се наложи да останат вкъщи като форма на доброволна карантина.</p> <p>Бягане, колоездене, фитнес, спортни клубове - много популярни начини за прекарване на свободното време и в същото време дейности, които въвеждат движение и са част от здравословния начин на живот, са ограничени, а някои от тях са забранени. За съжаление голяма група хора започнаха да водят домашен начин на живот основно върху дивана, с надеждата, че карантината скоро ще приключи. От друга страна, експерти от СЗО алармират, че начинът на живот без <strong>физическа активност</strong> води до развитието на много опасни за цивилизацията заболявания.</p> <p>По-долу са дадени примери за това как ефективно да се прави домашно обучение. Ако обаче сте човек, който има проблеми със ставите или други заболявания, които засягат физическата активност, по-добре е да се консултирате с вашия физиотерапевт, преди да започнете упражнения, проверете дали видът дейност е подходящ за вас.</p> <p>&nbsp;<span style="font-size: 12pt;"><strong><em>Какви дейности можете да правите у дома?</em></strong></span></p> <p><strong>Разхождайте се</strong> - можете да се разхождате из апартамента, преминавайки от една стая в друга. Можете също така да се разхождате, докато вършите домакинските си задължения. С помощта на крачкомера можете да наблюдавате колко крачки сте изминали. Препоръчително е да вървите 8 000 стъпки на ден, но е по-добре да се стремите към 10 000 стъпки. Можете също така да ходите на място с помощта на устройства като степер, люлеещ се степер или стъпало / дъска за баланс/. Степерите са компактни и са подходящи дори за малки апартаменти. Те ангажират предимно долната част на тялото, някои са оборудвани с допълнителни шнурове за активиране на горната част на тялото. Ако живеете в двуетажна къща, можете да използвате и стълби за разходка.</p> <p><strong>Бягане </strong>или <strong>ходене на място</strong> - това е кардио упражнение и доста добро загряване. Това упражнение може също да бъде модифицирано, например чрез добавяне на редуващи се изнасяния на ръцете напред, т.е. бокс бягане. Пет минути бягане на място изгарят около 45 калории, но не се препоръчва да бягате по този начин по-дълго от 15 минути - това натоварва прекалено много гръбначния стълб и ставите поради неестественото положение, което тялото заема по време на това упражнение. Други примери за аеробни упражнения, изпълнявани на място, включват скокове, както и клякане и скачане. За съжаление този вид упражнения генерират шум, който може да създаде неприятности за съседите, ако живеете в многофамилна сграда. &bdquo;Тихите&ldquo; аеробни упражнения включват: клякания, обиколки, извивания на торса, странични и кръгови движения и т.н.</p> <p><strong>Кростренажор</strong> - ангажирани са горната и долната част на тялото: ръце, гръб, бедра, седалище. Този уред обединява в едно движение въртенето на педалите на&nbsp; велоергометъра, изкачването на стъпалата на степера и движението на тялото напред и назад на&nbsp; гребния тренажор Има различни начини за използване, например чрез въртене на &nbsp;педалите, без да държите дръжките се ангажират коремните мускули, които работят, за да поддържат баланса на цялото тяло. Пример за честотата на използване на този тип уреди е: две или три тренировки седмично за около 30 - 40 минути за подобряване на тонуса и изгаряне на калории.</p> <p><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/22489/files/image/146.jpg" width="300" height="300" class="aligncenter" /></p> <p><strong>Велоергометър</strong> - това също е добър избор, ако искате да подобрите състоянието си и да изгорите калории. Седящата поза ще натовари по-малко тазобедрените, коленните и глезенните стави, поради което е подходяща за хора с наднормено тегло. Освен че се тренира сърцето, чрез велоергометъра се повишава общата издръжливост на тялото, което има отношение към предотвратяването на заболявания като хипертония, атеросклероза, затлъстяване, а също така се подпомага укрепването на мускулите, костите и ставите и се противодейства на хроничния стрес.</p> <p><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/22489/files/image/145.jpg" class="aligncenter" /></p> <p>По време на интензивни тренировки се потим, губим вода и минерали. Допълването на течността в тялото е много важен елемент за регенерацията на тялото. Препаратите <a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-elektroliti-i-minerali-glyukozamin-sulfat-14-sasheta"><strong>SPORT &amp; JOINTS</strong></a> и <a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-elektroliti-i-minerali-cink-magneziy-kaliy-natriy-14-sasheta"><strong>SPORT &amp; CARDIO</strong></a> са създадени за хора, които водят активен начин на живот и тренират. Специално подбрана смес от активни съставки - електролити, минерални соли и глюкоза предотвратява дехидратацията след тренировка, подпомага регенерацията, оптималния синтез на протеини, влияе върху функционирането на нервната система и мускулите.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Каним ви да прочетете втората част на статията <a href="https://www.biopharmacy.bg/article/kak-da-ostanete-aktivni-bez-da-izlizate-ot-doma-chast-2">&bdquo;<strong>Как да останем активни, без да излизаме от вкъщи</strong>&ldquo;</a> от поредицата за Имунитета.</p>

Сравнение на продукти