Pure Minerals
Pure Skin

Здравословен и регенериращ сън (част 3)

14.04.2021 11:41:56

Здравословен и регенериращ сън (част 3)

Доброто качество на съня е ключът към красотата, здравето, благосъстоянието и силния имунитет. Това е третата част на статията за здравословния и възстановителен сън от темите за имунитета, които може да намерите тук:

Имунитет - Здравословен и регенериращ сън (част 1);

Имунитет - Здравословен и регенериращ сън (част 2)

 Сънят е много важен за функционирането на цялото тяло. Липсата на достатъчно сън не само отслабва имунната ни система, но също така увеличава риска от затлъстяване и наднормено тегло. Следвайки подходящите правила, които ще обсъдим по-долу, можем да избегнем много проблеми със съня и да помогнем на организма ни да регенерира правилно тялото и ума. Всеки, който иска да подобри качеството на съня си, може да ги използва. Разберете как да направите съня си полезен.

 Чист въздух в спалнята

Чистият въздух оксидира тялото и улеснява заспиването. Ето защо е толкова важно да проветрявате спалнята преди лягане. Можете също така да отидете на релаксираща, вечерна разходка, например с кучето си.

Поставянето на растение в спалнята е един от най-естествените начини, да поддържате въздуха чист и богат на кислород. Трябва да се има впредвид, че има растения, които “крадат” от кислорода ви. За вашата спалня препоръчваме сансевиера, защото през нощта тя превръща въглеродния двуокис в кислород. Други такива растения са жасмин, лавандула, валериана и алое. Растенията придават на стаята и мек и приятен зелен цвят, което от своя страна помага за успокояване на емоциите. Пробвайте и ароматерапия, като особено подходящи са естествени цветя или етерични масла, съдържащи лавандула.

 Струва ли си да сърфирате в интернет на смартфон непосредствено преди лягане?

Изключете таблета, смартфона, лаптопа. Синята светлина на екраните им стимулира тялото, намалява нивото на мелатонин. Поне тридесет минути преди лягане изключете всички устройства със синя светлина от спалнята и за предпочитане извадете.

 Необходимо ли ни е осветление в спалнята?

Най-добре е осветлението в спалнята да бъде естествено. Но има хора, които не могат да заспят, ако помещенията са тъмни. В такива случаи можете да експериментирате с лампи с мека светлина като например лампите от хималайска сол. Те имат много успокояваща оранжева светлина, която помага за неутрализирането на електромагнитните лъчения.

 Мога ли да работя в леглото?

Не се препоръчва работа в леглото на лаптоп. Следвайки предишната точка, светлината на синия екран инхибира секрецията на мелатонин. Освен това се установява неблагоприятен модел за мозъка, според който спалнята е място за работа, а не място за почивка. Спалнята ще се превърне в място, където сте стресирани, съсредоточени и будни, вместо да се превърнете в място на спокойствие и релакс.

 Сън и стрес

Дълготрайният и многократен стрес понижава имунитета. Стресиращата работа, претоварването със задачи и честият размисъл върху проблемите на работното място влошават качеството на съня. На следващия ден не сте отпочинали, по-малко фокусирани върху задачите си и уморени. Вместо да мислите за проблемите си преди лягане, опитайте се да се изключите от тях. Отделете време да се отпуснете преди лягане. Можете да използвате метода за „изпразване“ на ума и да запишете всички напрегнати мисли на лист хартия, например неща, които трябва да направите за следващия ден. Благодарение на това ще се освободим от мисълта какво трябва да се направи утре и ще ни бъде по-лесно да заспим.

 Влияят ли стимулантите на заспиването ни?

Никотин - съдържа се в цигарите и е силен стимулант. Много пушачи имат проблеми със заспиването и често се появяват други заболявания като апнея и белодробна болка. Това намалява комфорта и ефективността на съня.

Кофеин - съдържа се в кафе, чай, безалкохолни напитки, а стимулиращият му ефект може да продължи до 6-8 часа. Кофеинът е диуретик и в резултат на това тялото се отървава от повече магнезий и натрий. Освен това пречи на усвояването на някои микроелементи. Дозата кофеин, която има значително влияние върху този процес, е 400 mg, което се равнява на 4-5 чаши кафе. Ако сте любител на кафето и ви е трудно да се откажете или намалите количеството му, можете да помислите за увеличаване на предлагането на магнезий във вашата диета или да помислите за добавки. Компанията Biofarmacja предлага няколко магнезиеви препарата:

Biofarmacia Магнезиев Цитрат + Витамин B6 и B12 и Цинк от Мъртво Море;

Biofarmacia Магнезиев Цитрат + Витамин B6 и B12 от Мъртво Море;

Biofarmacia Магнезиев Цитрат 500 mg от Мъртво Море.

 Алкохол – увеличава сънловостта. Вместо да се регенерира, тялото ще използва енергията си за храносмилане и метаболизъм, REM фазата - най-дълбокият, регенериращ сън - ще бъде значително съкратена. Консумацията на едно питие, преди лягане може да помогне за по-бързото заспиване, но създаването на подобен навик може да наруши пълноценния сън, да доведе до често събуждане през нощта, последвано от чувство на умора на следващия ден. След пиене на алкохол е много важно да поддържате тялото си с електролити.

 Какво да ям за вечеря?

Яденето непосредствено преди лягане не се препоръчва. По време на сън метаболизмът се забавя и тежката вечеря се превръща в тежест за тялото. Вместо да се регенерира, то трябва да смила храната. Често се събуждаме уморени сутрин. Ето защо е най-добре да направите вечерята лека и поне два или три часа преди лягане. Можете да ядете салата, риба, морски дарове, варени птици. Можете да ядете продукт, съдържащ триптофан и подпомагащ релаксацията, например блокче черен шоколад, яйца, тиквени семки. По-добре е да избягвате кафето и черния чай. Подходящ избор ще бъде чаша какао, мляко с мед, билкови чайове от лайка или маточина и зелен чай.

 Ритуали за релаксация преди лягане

Различните хора се отпускат по свой начин. Ето няколко идеи, които можете да използвате:

  • Дълга, топла баня, в която можете да добавите релаксиращи етерични масла;
  • Четенето на любима книга с малък източник на светлина Четенето помага да се отпуснеш и да ти отвлече вниманието от всякакви притеснения и проблеми;
  • Промени позата, в която спиш. Смята се, че спането на една страна може да бъде най-добрата позиция за сън;
  • Медитация. Тя може да подобри нивата на мелатонин, като помага на мозъка бързо да достигне до фазата на заспиване;
  • Фантазиране, връщане към хубави спомени, събуждане на въображението;
  • Слушане за тиха, бавна и релаксираща музика за отпускане.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Имунитет и Здравословно Хранене

Здравословно Хранене

Здравословен и регенериращ сън (част 3)

Здравословен и регенериращ сън (част 3) | Biopharmacy.bg

Доброто качество на съня е ключът към красотата, здравето, благосъстоянието и силния имунитет. Това е третата част на статията за здравословния и възстанов Доброто качество на съня е ключът към красотата, здравето, благосъстоянието и силния имунитет. Това е третата част на статията за здравословния и възстанов 2021-04-14T13:32:03+03:00 Здравословен и регенериращ сън (част 3)

<p>Доброто качество на съня е ключът към красотата, здравето, благосъстоянието и силния имунитет. Това е третата част на статията за здравословния и възстановителен сън от темите за имунитета, които може да намерите тук:</p> <p><a href="https://www.biopharmacy.bg/article/zdravosloven-i-regenerirasht-san-chast-1"><strong>Имунитет - Здравословен и регенериращ сън (част 1)</strong>;</a></p> <p><a href="https://www.biopharmacy.bg/article/article/zdravosloven-i-regenerirasht-san-chast-2"><strong>Имунитет - Здравословен и регенериращ сън (част 2)</strong></a></p> <p>&nbsp;Сънят е много важен за функционирането на цялото тяло. Липсата на достатъчно сън не само отслабва имунната ни система, но също така увеличава риска от затлъстяване и наднормено тегло. Следвайки подходящите правила, които ще обсъдим по-долу, можем да избегнем много проблеми със съня и да помогнем на организма ни да регенерира правилно тялото и ума. Всеки, който иска да подобри качеството на съня си, може да ги използва. Разберете как да направите съня си полезен.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Чист въздух в спалнята</em></strong></span></p> <p>Чистият въздух оксидира тялото и улеснява заспиването. Ето защо е толкова важно да проветрявате спалнята преди лягане. Можете също така да отидете на релаксираща, вечерна разходка, например с кучето си.</p> <p><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/22489/files/image/143.jpg" class="aligncenter" width="321" height="213" /></p> <p>Поставянето на растение в спалнята е един от най-естествените начини, да поддържате въздуха чист и богат на кислород. Трябва да се има впредвид, че има растения, които &ldquo;крадат&rdquo; от кислорода ви. За вашата спалня препоръчваме сансевиера, защото през нощта тя превръща въглеродния двуокис в кислород. Други такива растения са жасмин, лавандула, валериана и алое. Растенията придават на стаята и мек и приятен зелен цвят, което от своя страна помага за успокояване на емоциите. Пробвайте и ароматерапия, като особено подходящи са естествени цветя или етерични масла, съдържащи лавандула.</p> <p>&nbsp;<span style="font-size: 12pt;"><strong><em>Струва ли си да сърфирате в интернет на смартфон непосредствено преди лягане?</em></strong></span></p> <p>Изключете таблета, смартфона, лаптопа. Синята светлина на екраните им стимулира тялото, намалява нивото на мелатонин. Поне тридесет минути преди лягане изключете всички устройства със синя светлина от спалнята и за предпочитане извадете.</p> <p>&nbsp;<span style="font-size: 12pt;"><strong><em>Необходимо ли ни е осветление в спалнята?</em></strong></span></p> <p>Най-добре е осветлението в спалнята да бъде естествено. Но има хора, които не могат да заспят, ако помещенията са тъмни. В такива случаи можете да експериментирате с лампи с мека светлина като например лампите от хималайска сол. Те имат много успокояваща оранжева светлина, която помага за неутрализирането на електромагнитните лъчения.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Мога ли да работя в леглото?</em></strong></span></p> <p>Не се препоръчва работа в леглото на лаптоп. Следвайки предишната точка, светлината на синия екран инхибира секрецията на мелатонин. Освен това се установява неблагоприятен модел за мозъка, според който спалнята е място за работа, а не място за почивка. Спалнята ще се превърне в място, където сте стресирани, съсредоточени и будни, вместо да се превърнете в място на спокойствие и релакс.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Сън и стрес</em></strong></span></p> <p>Дълготрайният и многократен стрес понижава имунитета. Стресиращата работа, претоварването със задачи и честият размисъл върху проблемите на работното място влошават качеството на съня. На следващия ден не сте отпочинали, по-малко фокусирани върху задачите си и уморени. Вместо да мислите за проблемите си преди лягане, опитайте се да се изключите от тях. Отделете време да се отпуснете преди лягане. Можете да използвате метода за &bdquo;изпразване&ldquo; на ума и да запишете всички напрегнати мисли на лист хартия, например неща, които трябва да направите за следващия ден. Благодарение на това ще се освободим от мисълта какво трябва да се направи утре и ще ни бъде по-лесно да заспим.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Влияят ли стимулантите на заспиването ни?</em></strong></span></p> <p>Никотин - съдържа се в цигарите и е силен стимулант. Много пушачи имат проблеми със заспиването и често се появяват други заболявания като апнея и белодробна болка. Това намалява комфорта и ефективността на съня.</p> <p>Кофеин - съдържа се в кафе, чай, безалкохолни напитки, а стимулиращият му ефект може да продължи до 6-8 часа. Кофеинът е диуретик и в резултат на това тялото се отървава от повече магнезий и натрий. Освен това пречи на усвояването на някои микроелементи. Дозата кофеин, която има значително влияние върху този процес, е 400 mg, което се равнява на 4-5 чаши кафе. Ако сте любител на кафето и ви е трудно да се откажете или намалите количеството му, можете да помислите за увеличаване на предлагането на магнезий във вашата диета или да помислите за добавки. Компанията Biofarmacja предлага няколко магнезиеви препарата:</p> <p><strong><a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-magneziev-citrat-vitamin-b6-i-b12-i-cink-ot-martvo-more-20-sasheta">Biofarmacia Магнезиев Цитрат + Витамин B6 и B12 и Цинк от Мъртво Море;</a> </strong></p> <p><strong><a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-magneziev-citrat-vitamin-b6-i-b12-ot-martvo-more-7-sasheta">Biofarmacia Магнезиев Цитрат + Витамин B6 и B12 от Мъртво Море;</a> </strong></p> <p><a href="https://www.biopharmacy.bg/product/biofarmacia-magneziev-citrat-500-mg-ot-martvo-more-20-sasheta"><strong>Biofarmacia Магнезиев Цитрат 500 mg от Мъртво Море</strong>.</a></p> <p>&nbsp;Алкохол &ndash; увеличава сънловостта. Вместо да се регенерира, тялото ще използва енергията си за храносмилане и метаболизъм, REM фазата - най-дълбокият, регенериращ сън - ще бъде значително съкратена. Консумацията на едно питие, преди лягане може да помогне за по-бързото заспиване, но създаването на подобен навик може да наруши пълноценния сън, да доведе до често събуждане през нощта, последвано от чувство на умора на следващия ден. След пиене на алкохол е много важно да поддържате тялото си с електролити.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Какво да ям за вечеря?</em></strong></span></p> <p>Яденето непосредствено преди лягане не се препоръчва. По време на сън метаболизмът се забавя и тежката вечеря се превръща в тежест за тялото. Вместо да се регенерира, то трябва да смила храната. Често се събуждаме уморени сутрин. Ето защо е най-добре да направите вечерята лека и поне два или три часа преди лягане. Можете да ядете салата, риба, морски дарове, варени птици. Можете да ядете продукт, съдържащ триптофан и подпомагащ релаксацията, например блокче черен шоколад, яйца, тиквени семки. По-добре е да избягвате кафето и черния чай. Подходящ избор ще бъде чаша какао, мляко с мед, билкови чайове от лайка или маточина и зелен чай.</p> <p><span style="font-size: 12pt;"><strong>&nbsp;<em>Ритуали за релаксация преди лягане</em></strong></span></p> <p>Различните хора се отпускат по свой начин. Ето няколко идеи, които можете да използвате:</p> <ul> <li>Дълга, топла баня, в която можете да добавите релаксиращи етерични масла;</li> <li>Четенето на любима книга с малък източник на светлина Четенето помага да се отпуснеш и да ти отвлече вниманието от всякакви притеснения и проблеми;</li> <li>Промени позата, в която спиш. Смята се, че спането на една страна може да бъде най-добрата позиция за сън;</li> <li>Медитация. Тя може да подобри нивата на мелатонин, като помага на мозъка бързо да достигне до фазата на заспиване;</li> <li>Фантазиране, връщане към хубави спомени, събуждане на въображението;</li> <li>Слушане за тиха, бавна и релаксираща музика за отпускане.</li> </ul>

Сравнение на продукти